torsdag 26 januari 2012

Bloggutmaningen #blogg100

Igår läste jag på bisonblog om bloggutmaningen #blogg100 Många matbloggare har hängt på och nu gör jag det också. Detta var sparken i ändan som jag behövde för att blåsa liv i min stackars blogg igen efter nästan två månaders tystnad. Så härmed antar jag utmaningen att skriva ett blogginlägg om dagen i 100 dagar. Det kommer inte bli lätt det vet jag, jag har aldrig tidigare producerat mer än ett inlägg per vecka. Jag ser denna utmaning som en chans att få tangentbordet att glöda igen, eftersom det faktiskt inte går en enda dag utan att jag saknar mitt skrivande. Och jag ser väldigt mycket fram emot att få lära känna de andra matbloggarna som utmanar sig själva i detta roliga projekt.

Det var faktiskt rätt lustigt att jag snubblade över denna utmaning just nu, för det var bara någon dag sen som jag läste ett blogginlägg på härliga Karins blogg Lopptorget där hon skrev om valmöjligheter och begränsningar. I kommentarerna till inlägget fördes väldigt intressanta diskussioner om huruvida man jobbar bäst om man har fritt spelrum eller begränsande ramar. Jag funderade vidare på detta och kom på att jag absolut jobbar bäst om jag har begränsningar, inte press som i stress, men ett tema att hålla mig till och fasta riktlinjer. Så #blogg100 kom väldigt lägligt och gav mig just detta tema som jag behövde för att återuppta mitt skrivande igen. Mitt nästa inlägg kommer även att handla om valmöjligheter vs begränsningar. Ska även försöka få in något recept, detta är ju trots allt en matblogg!

Här är listan på matbloggare som är med (möjligt att fler har hoppat på hör av er i så fall så lägger jag till er i listan):

Kinnas blogg
Fast food lovers
Mumsfillibaba
Helena Ljunggren
Middagskorgen
Hornudden
Katinkas Kitchen
Food and Cookies
Veckans middag
Kalaskokerskans tankar
Stinas mat
Guldigrytan

Cannoli siciliani

1 kommentar:

  1. Hej!
    Tack för länken. Snor din lista och fyller på samt inlägg hos mig så ger det lite bra google juice till dig också. =)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...