tisdag 23 februari 2010

Solskenssmoothie



Här i Bryssel såg jag krokusknoppar i parken igår, men eftersom jag vet att ni hemma i Svedala fortfarande har lite snö kvar (...) så fortsätter jag på temat solskensmat. Den här smoothisen såg jag i någon matblogg häromdagen och blev inspirerad (minns inte vilken blogg så jag kan tyvärr inte länka). Den är ljuvlig och man blir så pigg och glad av alla vitaminer så man glömmer vintern utanför fönstret.

Till 2-3 smoothisar:

1 mango
2 apelsiner
3 dl vaniljyogurt

Skär mangon och apelsinen i bitar och mixa i en mixer/matberedare. Häll i yogurten och mixa lite till. Häll upp i glas.

2 kommentarer:

  1. FEL! Vi har inte lite snö kvar. Vi har MASSOR!!! Krokus!! Längtar till våren! Imorse när jag vädrade hörde jag faktiskt fågelkvitter så det finns hopp om det!!!

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det underbart när man känner de första vårtecknen!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...